Nieuwsbrief van 22 november – Fysieke bijeenkomst verplaatst!

Image

Beste City Deal partners,

 

Door de oplopende coronacijfers willen we de fysieke bijeenkomst van 2 december anders invullen. We vinden het natuurlijk erg jammer dat we elkaar niet fysiek kunnen ontmoeten, maar we willen ook graag onze verantwoordelijkheid nemen.

 

Daarom verzetten we de fysieke bijeenkomst in Apeldoorn naar 13 januari, uiteraard houden we de coronasituatie goed in de gaten. We gaan er vanuit dat iedereen die zich voor 2 december heeft aangemeld, er 13 januari ook bij is. Zo niet, laat het even weten. Ook de bestuurderslunch wordt verzet naar 13 januari.

 

We horen ook dat jullie op 2 december stappen willen maken én daar zijn we heel blij mee, want dat is erg belangrijk! Daarom hopen we dat jullie toch de hele dag aan jullie tool gaan werken, in fysieke of hybride vorm.

 

Zorg ervoor dat je op 2 december stappen maakt! 

 BELANGRIJK

Hybride? Hoe doe je dat?

We kunnen 4 werkgroepen bij ons op kantoor ontvangen (Paulus Borstraat 41 in Amersfoort), waar we jullie QR-code zullen checken. We horen graag wie bij ons wil komen, meld je dan bij Zoë via zoe@future-city.nl

 

Of nodig je werkgroep bij jou op kantoor uit, mits dat veilig met afstand mogelijk en toegestaan is.

 

Net als fysiek de bedoeling was, word je geacht in ieder geval bij je eigen werkgroep overleggen te zijn, zie hieronder een schema daarvoor. Daarnaast zullen we in kanaal 1 14 breakoutrooms openen, waar jullie de hele dag met elkaar kunnen brainstormen. Bovendien stellen we een Miro board per werkgroep ter beschikking, zodat jullie je ideeën kunnen bewaren. We vragen de Jelmers te inventariseren hoe elke groep te werk gaat op 2 december.

Hoe nu verder? 

Van 16.00 – 17.00 uur zal Jan-Willem in gesprek gaan met een aantal belangrijke koplopers over de volgende stappen van de City Deal ‘Een slimme stad, zo doe je dat’. Mis dat niet!

Wrap-up

Om 17.00 uur hebben we een plenaire terugkoppeling van jullie voortgang. We vragen elke werkgroep om een korte pitch van 1 minuut te geven. Waar staat de werkgroep nu, waar lopen jullie tegenaan en wie/wat heb je nodig voor de volgende stap? Zorg dat er iemand van de werkgroep aanwezig is om de pitch te geven. 

Online borrel

Om 17.30 uur organiseren we een online borrel en om er een feestelijk tintje aan te geven, sturen we jullie graag een verrassing. Geef daarom vóór 29 november je adres door, dan krijg je het op tijd door je brievenbus. Geef het je adres hier door. 

 PARTNERBIJEENKOMST

Programma op 2 december

Plenair (Zoom-kanaal 1 https://us02web.zoom.us/j/81398497897)

08.30 – 09.00 uur – Praktische zaken > fijn als je hierbij bent!

09.00 – 16.00 uur – Werkgroepen (je hoeft alleen aan je eigen werkgroep mee te doen)

16.00 -17.00 uur – Wat wordt de volgende stap? Hoe gaan we nu verder? 

17.00 – 17.30 uur – Pitches van de werkgroepen

 

Zoom-kanaal 1 (https://us02web.zoom.us/j/81398497897)

09.00 uur – Werkgroep 1 Aanbesteden Urban Data Platform

10.00 uur – Werkgroep 2 Effectieve datastrategie voor gemeenten

11.00 uur – Werkgroep 3 De slimme initiatieventoets 

12.00 uur – Werkgroep 4 Sensor data & privacy

13.00 uur – Werkgroep 5 Vormgeving van de nieuwe stad? / Ontwerpen met data

14.00 uur – Werkgroep 6 Lokaal meten >> Hoe betrek en activeer je burgers?

15.00 uur – Werkgroep 7 Lokaal meten >> Vergelijken van uitkomsten tussen projecten

 

Zoom-kanaal 2 (https://us02web.zoom.us/j/4508520201)

09.00 uur – Werkgroep 8-9 Smart Mobility:
– Smart Traffic tbv nood- en hulpdiensten
– Deelmobiliteit en -hub
– Logistieke platformen

10.00 uur – Werkgroep 8-9 Vervolg Smart Mobility

11.00 uur – Werkgroep 10 Businessmodellen voor de slimme stad

12.00 uur – Werkgroep 11 Ethiek

13.00 uur – Werkgroep 12 Modelverordening smartcitytoepassingen in de openbare ruimte

14.00 uur – Werkgroep 13 Crowd Safety Manager

15.00 uur – Werkgroep 14 – Een slimme stad, hoe plan je dat?

Plenair (https://us02web.zoom.us/j/81398497897)

16.00 – 17.00 uur Hoe gaan we nu verder? 

17.00 – 17.30 uur Wrap-up en pitches van de werkgroepen 

17.30 uur – Afsluiting met borrel

OVER DMI

Online werkomgeving DMI

We werken met elkaar samen in de online werkomgeving DMI. Om sneller de weg te vinden hebben we 3 deeplinks gemaakt:

Als je een uitnodiging voor DMI wilt of voor je collega’s, meld je dan even bij Sabien (sabien@future-city.nl) of Zoë (zoe@future-city.nl)

Wie doet wat? – Werkgroepen
Wil je weten welke partijen aan welke werkgroep meedoet, bekijk het overzicht op DMI.

Belangrijke data – noteer in je agenda: 

2 december – City Deal partnerbijeenkomst –  zet in je agenda

13 januari – City Deal partnerbijeenkomst – zet in je agenda

10 februari – City Deal partnerbijeenkomst – zet in je agenda 

 

Bekijk hier de complete agenda op DMI.

We zien jullie graag 2 december!

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan-Willem Wesselink – 0628638426 – jan-willem@future-city.nl

Zoë Spaaij – 0650586953 – zoe@future-city.nl

Sabien van Dijk – 0618220134 – sabien@future-city.nl

 

www.citydealslimmestad.nl

Verwante Artikelen

Ga naar de inhoud