City Deal bijeenkomsten in 2021 en 2022

Net als in 2020 willen we ook in 2021 en 2022 maandelijks bijeenkomen. Dat doen we in principe elke eerste donderdag van de maand, tenzij die dag in een schoolvakantie of op een nationale feestdag valt (we hebben daarbij de door het Rijk genoemde schoolvakanties als uitgangspunt genomen).

We kregen van verschillende mensen te horen dat ze het vervelend vinden dat er werkgroepen tegelijk worden gehouden, waardoor ze moeten kiezen. Daarom zetten we bijeenkomsten voortaan als volgt op:

Plenair (Webex-kanaal 1)

8.30 – 9.00 uur – Plenaire ontvangst en uitleg over algemene gang van zaken

9.00 – 16.00 uur – Werkgroepen (je hoeft alleen aan je eigen werkgroep mee te doen)

Webex-kanaal 1
9.00 Werkgroep 1 Aanbesteden Urban Data Platform
10.00 Werkgroep 2 Effectieve datastrategie voor gemeenten
11.00 Werkgroep 3 Achterkant van de slimme voortoets / Data en omgevingswet
12.00 Werkgroep 4 Sensor data & privacy
13.00 Werkgroep 5 Vormgeving van de nieuwe stad? / Ontwerpen met data
14.00 Werkgroep 6 Meet-je-stad >> Hoe betrek en activeer je burgers?
15.00 Werkgroep 7 Meet-je-stad >> Vergelijken van uitkomsten tussen projecten
Webex-kanaal 2
9.00 Werkgroep 8 Smart mobility:
– Smart Traffic tbv nood- en hulpdiensten
– Deelmobiliteit en -hub
– Logistieke platformen
10.00 Werkgroep 9 vervolg Smart mobility
11.00 Werkgroep 10 Businessmodellen voor de slimme stad
>> deze sessie vervalt op 7 januari
>> en wordt verzet naar 14 januari. Wilt u daarbij zijn? Mail naar {{mention:11928:15}} 
12.00 Werkgroep 11 Ethiek
13.00 Werkgroep 12 Modelverordening smartcitytoepassingen in de openbare ruimte
14.00 Werkgroep 13 Crowd Safety Manager

Plenair (Webex-kanaal 1 )

16.00 – 17.00 uur – Terugkoppelen voortgang werkgroepen

17.00 – 17.15 uur – What’s next? Inspirerende startup over de toekomst van smart cities 

Onze ‘What’s Next’ spreker op 7 januari is Jason Fox van FIWARE. Hij geeft een lezing over JSON-LD, een project met als doel dat data uit verschillende steden met elkaar kunnen “communiceren”, zodat silo- en grensoverschrijdende oplossingen kunnen worden gecreëerd.

17.15- 18.00 uur – Borrel

Elke werkgroep overlegt een uur. Daardoor zijn er maximaal twee sessies tegelijkertijd. We delen het zo in dat die inhoudelijk ver van elkaar af staan. We houden ook (zoveel mogelijk) een vaste tijdsindeling aan. Als je geen werkgroep hebt, kun je dus wat anders doen.
Mocht dit niet prettig werken, dan kunnen het in de loop van de tijd veranderen.

De data kun je hier terugvinden. 

Verwante Artikelen

Ga naar de inhoud